درباره هنرهای ترسیمی (هنر سوم)

۲ بازديد

Shrunken photographer


همانطور که در هفتگانه هنر گفته شد . هنرهای ترسیمی سومین هنر در جهان است.

هنر ترسیمی از قدیمی ترین شاخه های هنر هست . که اغلب دوبعدی است . و بر روی کاغذ. بوم.شیشه. دیوار. پارچهسفال و غیره به نمایش درمی آید.

هنری که از ابتدا با دست و ابزارهای رایج، که رایج ترین آنها مداد است به وجود آمده است . و جنبه بصری دارد. و برای همین هنر ترسیمی را هنرهای بصری یا هنرهای دیداری نیز می شناسند.

انواع هنرهای ترسیمی

هنرهای ترسیمی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. و قلمرو کاری گسترده دارد.به نوعی بنیان و خط الرسم هنرهای دیگر( مثل مجسمه سازی .معماری.شیشه گری و…)، محسوب می شود . و خود به انواع و دسته بندی هایی تقسیم می شود .

در بحرالفنون هم آموزش های آنلاین زیادی به این شاخه از هنر اختصاص داده شده است .

1.نقاشی

زیباترین و عمومی ترین نوع هنرهای ترسیمی، نقاشی است. به هنری گفته میشود که بر روی یک سطح، تصویر ذهنیت یا واقعه ی اتفاق افتاده را ترسیم میکنند.

انواع نقاشی : سیاه قلم . آبرنگ . رنگ روغن. و غیره .

2.خطاطی

خوشنویسی در واقع هنری است که به الفاظ، صورت بصری می‌دهد.خوشنویسی را می‌توان شاخص‌ترین هنر در سرزمین‌های اسلامی‌ دانست و آن‌ را به مثابه زبان هنری مشترک برای تمامی مسلمانان دانست.

انواع خطاطی :خط نسخ. خط کوفی.نستعلیق .هنر تذهیب ،طغرا . و غیره

3.عکاسی 

با استفاده از هنر عکاسی میتوان شرایط انسانی را در هر موقعیتی به ثبت رساند. و انسان را با استفاده از عکاسی در موقعیت ثبت شده ای  قرار می دهد و درک ما از شرایط پیش آمده  باتوجه به عواطف و احساسات بروز داده شده در عکس ، بالاتر میبرد.

4.هنر اسکیس

در بعضی از رشته های هنر به معنای  طراحی اولیه یا طراحی سریع می باشد.و از جزئیات در پیش طرح چشم پوشی می شود. و به صورت غیر دقیق، کلیات موضوع را نشان میدهد.

سخن آخر : اگر از این مطلب خوشتان آمد می توانید برای دیدن مطالب مشابه و آشنایی با پلتفرم بحرالفنون ودوره های آموزشی کلیک کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.